РОБОЧИЙ ВІЗИТ до США
В рамках робочого візиту до США директор ДП «ДерждорНДІ» Артем Безуглий продовжив серію зустрічей з представниками органів державної влади та наукової спільноти окремих штатів, зокрема зустрівся з керівництвом Департаменту штату Айова та Національного технологічного центру з цементобетонних покриттів Університету Айова. Найцікавішим серед організаційних та технологічних аспектів будівництва автомобільних доріг в Штаті Айова, є:
85 відсотків від загальної протяжності доріг в штаті складають цементобетонні дороги. Це повʼязано з аграрною спрямованістю штату і наявності великої кількості великовантажних перевезень. Висока міцність цементобетонних доріг дозволяє пропускати великовантажні транспортні засоби у будь-яку пору року та забезпечувати підвищену стійкість до колієутворення.
Життєвий цикл цементобетонних доріг проектувальники розраховують на 40 років; (в той час як асфальтобетонних доріг 12-13 років).
Визначальним критерієм в прийнятті проектних рішень щодо варіанту дорожнього одягу є локалізація (необхідність застосування саме місцевих матеріалів) та економічна доцільність протягом життєвого циклу.
В штаті Айова використовують тільки JPCP - технологію улаштування монолітного цементобетонного покриття із штирьовим з’єднанням плит, хоча в інших штатах США є успішні приклади застосування технологій будівництва цементобетонного покриття зі швами і армуванням плит (JRCP) та безперервно армованого цементобетонного покриття (CRCP).
Цементобетонні покриття автомобільних доріг в США влаштовують в один шар на відміну від німецької системи (в якій передбачене двошарове влаштування покриття).
Останнім часом дуже розвинута технологія WHITETOPPING, яка передбачає нанесення шару цементобетонної суміші на існуюче асфальтобетонне покриття. Це дозволяє подовжити строк служби дорожнього покриття на 10-30 років шляхом підсилення дорожнього одягу (існуючий дорожній одяг залишається як основа для цементобетонного покриття). Наприклад, наша команда вже розробила
Р В.2.3-37641918-918:2021 «Рекомендації з підсилення асфальтобетонного покриття шарами цементобетону».
В якості протиожеледних матеріалів на автомобільних дорогах з цементобетонним покриттям застосовують соляні розчини.
До 3-х відсотків від вартості контракту підрядник може отримати в якості бонусних виплат у разі досягнення високих стандартів якості (тобто фактичні показники якості перевищують нормативні). При цьому у разі незначного відхилення від якісних показників до підрядника застосовують штрафні виплати та знижується розмір йому виплати.
Підрядник не надає гарантію на дорогу. Після прийняття автомобільної дороги в експлуатацію до підрядника не виникає жодних питань. Тобто побудована така система, за якої замовник та підрядник ефективно здійснюють контроль якості на етапі виконання робіт.
Дуже багато цікавої інформації щодо нових матеріалів та технологій розміщено на сайті cptechcenter.org
Отже, кращі американські практики в будівництві автомобільних доріг доцільно використати при удосконаленні нормативної бази.
Архів
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018