ПІДСУМКИ 2021
Завершується ще один рік.
Цей рік для команди ДП «ДерждорНДІ» приніс нові досягнення та перемоги, створив нові виклики і відкрив нові горизонти.
Кожен фахівець Інституту натхненно і самовіддано працював над питаннями, які були важливими та іноді навіть революційними для дорожньої галузі. Деякі здобутки року, що минає, хочемо згадати.
1. Запустили довгоочікувану реформу ціноутворення в будівництві, яка передбачає застосування твердої договірної ціни за укрупненими показниками вартості робіт без необхідності розшифровки всіх складових витрат.
Відтепер ключовими критеріями при прийнятті обсягів виконаних робіт є не стоси паперів, а якість, строки, обсяги та відповідність проектній документації.
2. Оновили державні будівельні норми щодо проектування та будівництва автомобільних доріг, в яких передбачено ряд новацій.
Окремі з них:
- влаштування обов’язкового стаціонарного електричного освітлення на М-дорогах І категорії з інтенсивністю понад 30 тис. авт./добу;
- обов’язкове будівництво надземних пішохідних переходів через дороги І-ІІ категорії;
- заборона віднесених лівих поворотів на перехрестях з інтенсивності руху понад 20 тис. авт./добу;
- встановлення сучасних вимог до планування та проектування велоінфраструктури, а також до забезпечення доступності маломобільних груп населення.
3. Оновили стандарти щодо безпеки дорожнього руху, зокрема щодо дорожніх знаків, дорожньої розмітки та вставок дорожніх розмічальних.
ДСТУ 4100 вносить нові принципи для компонування дорожніх знаків індивідуального проектування (наприклад, новий принцип написання назв населених пунктів: перша літера велика, а інші – маленькі); передбачає нові знаки і таблички до дорожніх знаків для розвитку велоінфраструктури; запроваджує новий алгоритм розміщення знаків на щитах та фонових щитах тощо.
ДСТУ 2587 доповнює дорожню розмітку щодо зони для стоянки таксі та зарядки електромобілів, наближення до кільцевої розв’язки та пішохідного переходу (особливо біля шкіл), заборони в’їзду на перехрестя під час затору, посадкової ділянки в межах зупинки трамвая тощо.
ДСТУ 4036 передбачає вимоги до вставок дорожніх розмічальних. Сьогодні передбачають влаштування активних (які мають внутрішнє джерело світла) та пасивних (які працюють за рахунок відбивання світла), які можуть працювати синхронно з світлофорним регулюванням, можуть встановлюватись як на розмітці, так і на бордюрі тощо.
4. Створили акредитований в Національному агентстві з акредитації України Орган сертифікації персоналу, який вперше в Україні, відповідно до Директиви ЄС, почав випускати сертифікованих аудиторів безпеки автомобільних доріг.
5. Здійснили науково-технічний супровід об’єктів дорожнього будівництва Програми Президента України “Велике будівництво”, зокрема на яких впроваджували нові сучасні технології:
- віброрезонансна деструктуризація;
- укочуваний цементобетон;
- Whitetopping;
- технологія безперервного армування цементобетонного покриття з використанням неметалевої арматури;
- гофровані конструкції;
- стабілізатори грунтів.
6. Наша команда організувала 8 великомасштабних різнопрофільних семінарів та конференцій, на яких ми зібрали всю професійну дорожню спільноту.
Згадати про кожен фаховий захід можна тут.
7. Запустили активну роботу Порталу інновацій, на якому відтепер кожен постачальник нових матеріалів та технологій може представити свої напрацювання перед ключовими стейкхолдерами галузі - http://roadinnovation.org.ua/uk
8. Створили унікальний для України проект - комунікаційний майданчик “Платформа дорожніх інновацій”, на якому в прямому ефірі постачальники нових матеріалів та технологій представляють свої напрацювання - https://youtube.com/playlist?list=PLlmgd9cNA-WB50BgjGrj2gnNtRQhPEryM
9. Запустили роботу нашого Ютуб-каналу, на якому публікуємо записи наших семінарів, тренінгів та інших цікавих і пізнавальних відео - https://www.youtube.com/c/дпдерждорнді
10. Поставили нові рекорди в кількості обстежених споруд. База АЕСУМ поповнилась інформацією по більше ніж 200 мостових споруд. Враховуючи Велике будівництво мостів в Україні - відкриваємо для себе новий вид робіт з динамічних та статичних випробувань мостів.
11. Створили публічну карту атестованих асфальтобетонних заводів та інших виробництв - http://bit.ly/road_plants
12. Напрацювали Програму щодо будівництва нових доріг з цементобетонним покриттям, з технологіями, об’єктами, обсягами та ділянками.
13. В цьому році наша команда встановила абсолютний рекорд по захисту дисертацій - одразу 8 наших фахівців здобули для себе науковий ступінь.
14. Ми в черговий раз довели, що є стратегічними лідерами в оновленні нормативної бази. Тільки за цей рік ми встигли розробити 2 Зміни до ДБН, 81 ДСТУ, а також 15 інших технічних документів.
15. Вперше в нашому Інституті була створена Рада молодих вчених, яка має вплив на прийняття управлінських рішень на підприємстві і захищає інтереси молодих науковців.
Можна перелічувати ще багато здобутків. Всі вони стали можливими тільки завдяки злагодженій роботі нашого потужного наукового колективу, а це більше 180 осіб, середній вік яких 41 рік.
Спільними зусиллями ми робимо все для того, щоб в нашому Інституті було престижно, вигідно і комфортно працювати.
В 2021 році нам вдалось:
- збільшити обсяги виконання робіт у порівнянні з попередніми роками - більше 133 млн грн (+ 20 % у порівнянні з 2020 роком);
- забезпечити медичне страхування для працівників;
- впроваджувати процеси діджиталізації на підприємстві (Е-журнали лабораторних випробувань та Е-таблиці для швидкого обміну даними між відділами та керівництвом).
Щиро вдячні кожному фахівцю Інституту за відмінну роботу, недоспані ночі, роботу на об’єктах у вихідні і на свята. Ваш вклад в розвиток дорожньої галузі вже відчутний кожному користувачу автомобільних доріг.
Впевнені, що такою командою в наступному році ми покажемо ще більшу продуктивність та ефективність у майбутніх дорожньо-будівельних сезонах!
З прийдешніми Новорічними святами! Всім бажаємо миру, добра та міцного здоров‘я!
Архів
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018