ВЕБІНАР
За участі директора ДП «ДерждорНДІ» Артема Безуглого сьогодні на базі Укравтодору був проведений вебінар «Методологія щодо особливостей здійснення закупівель дорожніх робіт».
Безуглим А.О. були представлені основні кваліфікаційні критерії, які планується запровадити на усі дорожні закупівлі:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
- наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
- наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Після презентації до студії надійшло чимало цікавих запитань, відповіді по найцікавіших дивіться нижче
? Яким чином Методологія буде протидіяти тендерному тролінгу ?
Враховуючи наші українські реалії, неможливо уникнути тендерного тролінгу на всі 100 %. Але чіткі кваліфікаційні критерії і способи їх підтвердження призведуть до суттєвого зменшення скарг, які і блокують тендери. Крім того, в наших планах подальше юстування Методології, що враховуючи можливі штрафні санкції від подання необґрунтованої скарги дозволять поступово знищити тендерний тролінг
? Яким чином Методологія стане обов’язковою ?
З 19 квітня, у зв’язку з введенням в дію змін до Закону про публічні закупівлі, МЕРТу буде надано відповідні повноваження. Відповідно до цих повноважень, МЕРТ зможе запроваджувати окремі Методології для певних сфер діяльності, у тому числі – для дорожньої
? Наскільки дискримінаційний механізм передбачає Методологія ?
Неможливо створити «ідеальну» тендерну документацію з рівними умовами абсолютно для всіх. Тут необхідно тримати вірний баланс між усіма дорожніми підрядниками, не забуваючи при цьому про рівень якості виконання робіт. Методологія встановлює жорсткі, але справедливі вимоги до тих претендентів, які хочуть виходити на великі і відповідальні об’єкти. Вимоги Методології співставні з вимогами багатьох провідних країн та Світового банку, це не українське ноу-хау
? Яке ваше відношення до Методики щодо визначення очікуваної вартості, затвердженої МЕРТ ?
Ця Методика дає право визначати очікувану вартість відповідно до проектної документації. Такий підхід в цілому може влаштовувати поточний стан галузі, але ми прагнемо перейти до сучасного режиму дорожнього ринку і запровадити реалізацію контрактів за формою Design&Build
? Навіщо вимагати технічні паспорти на техніку ?
Ця вимога є доволі обґрунтованою, оскільки на об’єкт підрядник має виходити для роботи, а не для експериментів, які можуть виникнути з несправними машинами
? Наскільки важливою є кількість техніки, невже недостатньо просто номенклатури ?
Чому ми кажемо про кількість? Це є вкрай важливою умовою для допуску учасника на тендер, оскільки серйозний об’єкт з великою потужністю не може бути реалізований з 1 самоскидом, 1 асфальтоукладальником і 1 катком. Підкреслюємо, що ми встановлюємо тільки мінімальний поріг для кількості ключової техніки
? Навіщо відгуки, якщо є акти про оплату ?
Існують не поодинокі випадки, коли після виконання робіт, під час гарантійного терміну, підрядник не бажає усувати недоліки, які виникли (наприклад, коли виникла ямковість чи колійність). Але таких недобросовісних учасників неможливо не допустити до наступного тендеру. Цю проблему планували вирішити через запровадження так званого «чорного списку», але ким він буде встановлюватись і яким чином зможе впливати на тендери? Тому шлях вирішення проблеми допуску недобросовісних учасників до торгів ми бачимо саме через необхідність надання ними відгуку від замовника (генпідрядника)
? Хто такі тендерні тролі ?
Тендерний троль - це компанія, яка масово подає скарги в АМКУ і в подальшому маніпулює перебігом тендерної закупівлі. При цьому, скарги можуть бути не обґрунтовані, троль може не мати достатньої кількості матеріально-технічних ресурсів, ба більше – інколи троль і не планує вигравати торги. Його головна мета – тиснути на замовника та інших учасників для отримання певних вигод
? Навіщо так жорстко регламентувати відстань від асфальтобетонного заводу до об’єкту будівництва ?
Така чітка вимога передбачена нашою дорожньою «Біблією» - ДБН В.2.3-4. Згідно з нормами, суміш перед укладанням має бути певної температури, що в подальшому забезпечує належну якість дорожнього покриття. Безумовно, нормами також передбачено операційний контроль, під час якого відповідні фахівці чітко слідкують за відповідністю суміші чинним будівельним нормам і стандартам. Але у масштабах великої кількості об’єктів будівництва ми зобов’язані виключити будь-які можливості для укладання суміші неналежної якості, а не сподіватись на кваліфікацію та тверду позицію інженера технічного нагляду
? Як карантин вплине на закупівлі Укравтодору ?
Не можна сказати, що карантин та пов’язані з ним заходи не вплинули на наше повсякдення життя. У той же час маємо чіткі вимоги від Президента, Уряду та керівництва Укравтодору продовжувати реалізацію національної програми «Велике будівництво». Проблеми вбачаємо в суворих обмеженнях, пов’язаних з заходами безпеки та охорони здоров‘я, але вони стосуються переважно офісних працівників, які змушено переходять на віддалений режим роботи. Усі інші працівники, у тому числі на об’єктах – працюють, не зупиняючись ні на хвилину
? Яким чином реалізований «ліфт» з місцевих доріг на дороги державного значення ?
Цей ліфт легше коментувати на реальному прикладі. Компанія починає працювати на місцевих дорогах і набуває досвіду, виконуючи ремонтні роботи. Поступово ця компанія переходить у якості претендента на виконання робіт на територіальних дорогах. Після роботи на цих дорогах компанія вже має достатньо досвіду для переходу на міжнародні, національні, або регіональні дороги
? Для чого банківська гарантія ?
Для боротьби з тендерними тролями. Грошове покриття такої гарантії чітко буде мінімізовувати гостре бажання деяких компаній займатись тендерним тролінгом, оскільки тепер вони будуть змушені ризикувати чималими коштами
? Скільки критеріїв має працювати на дорожніх тендерах ?
Всі чотири. На наших об’єктах розігруються колосальні бюджетні кошти, а тому усі кваліфікаційні критерії, передбачені Законом і цією Методологією мають максимально відпрацьовувати для підвищення ефективності інвестування коштів платників податків
? Чому досвід улаштування верхнього шару покриття не є підтвердженням, коли виконуються різні види робіт ?
На жаль, Законом передбачено наявність досвіду, аналогічного за предметом закупівлі. Тобто тут спрацьовує принцип – окремо роботи з нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту і окремо – послуги з поточного середнього ремонту. Але ми плануємо відпрацювати це чисто юридичне питання, оскільки сьогодні роботи, які виконуються при поточному середньому ремонті, це по суті частина робіт, які виконуються при капітальному ремонті
Дякуємо усім учасникам вебінару за цікаві запитання, будемо сподіватись на продовження нашої публічної роботи в подальшому!
Ще раз нагадаємо, що на вебінарі було представлено !проєкт! Методології, який в подальшому буде відпрацьовуватись на засіданнях робочої групи на базі МЕРТ
А тому будемо вдячні всім учасникам ринку за конструктивні пропозиціі щодо удосконалення такої методології для формування прозорого і конкурентного середовища на ринку дорожніх робіт. Давайте не критикою, а дієвими пропозиціями змінювати правила гри на дорожньому ринку і наші з Вами спільні напрацювання ляжуть в основу методології щодо особливостей здійснення закупівель дорожніх робіт
Архів
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018